maanantai 25. helmikuuta 2013

Virkkauksia


Eilen innostuin pitkästä aikaa virkkaamaan ja
virkkasin pari konepestävää tiskirättiä. 
Niitä oli tosi kiva ja nopea tehdä, rätit valmistui
kuin huomaamatta telkkaria katsellessa..
Lankana käytin Novitan Hanko-lankaa, joka
ei varmaan ihan paras mahdollinen valinta ollut
rättejä ajatellen. Seuraavaksi aion kokeilla
bambulankaa samaan tarkoitukseen.

Virkkasin myös Ainin bratzille baskerin ja kaulaliinan.
Niistäkin tuli ihan kivat ja Aini tykkäsi :)



Nyt mun virkkaukset on pakollisella tauolla,
koska mun virkkuukoukku katkesi.. (!)
Olin melkein saamassa toista rättiä valmiiksi
kun virkkuukoukun pää napsahti poikki.
Koukun olin ostanut lauantaina eli se oli
ihan uusikin. Onko ne nykyään noin huonoja
vai osuikohan mulle vaan joku maanantaikappale..?


11 kommenttia:

  1. Kauniita!
    Itse kudoin samasta langasta, ja olen ollut tosi tyytyväinen. Hanko lanka imee vettä hyvin. Nyt hain just pari ahrmaata kerää lisää :)

    VastaaPoista
  2. Mia: Okei hyvä tietää, ehkä ostan sitten lisää Hanko lankaa.. Tykkäsin sen paksuudesta ja siitä oli kivoja värejä tarjolla..

    VastaaPoista
  3. Rättejä on kiva virkkailla. Minäkin olen tehnyt muutaman bambulangasta. Kolme koukkuakin olen saanut rikki, mutta silloin olen virkannut matonkudetta, jota on aika raskasta virkata. Ihme, jos ohuemman langan virkkauksessakin koukku katkeaa..

    VastaaPoista
  4. Ihania virkkauksia.
    Nyt sait minut inspiroitua kokeilemaan tiskirätin virkkaamista :)
    Taidankin tästä kokeilla.
    Mukavaa helmikuun viimeistä viikkoa.
    Halauksin Erica

    VastaaPoista
  5. Sanna: Ihmettelen yhä itsekin miten se koukku katkesi niin herkästi.. Taidan seuraavaksi ostaa sellaisen metallisen jospa se kestäisi :)

    Erica: Kiitos :) Ei muuta kuin virkkaamaan :)

    VastaaPoista
  6. Hienot asusteet nukelle! Edelliseen postaukseesi - minusta on hauska lukea mistä vaatteita lapsille hankkii ja varsinkin, kun olen saanut sinulta siihen hyviä vinkkejä! Kiitos vaan vielä!

    VastaaPoista
  7. Marsa: Kiitos :) Ja kiva kun vaatepostauksista on ollut hyötyä :)

    VastaaPoista